cfaed offers new Industry Liasion Program

Cluster of Excellence at “SEMICON Europa” (8 -10 Oct), Messe DD, Hall 2, Booth 2.299

The Center for Advancing Electronics Dresden (cfaed) has initiated a new „Industry Liaison Program“ for interested technology companies. Industry partners will be offered the latest research results of the TU-Cluster of Excellence.

Moreover, they have will have the opportunity to contact principal investigators as well as young scientific talents of cfaed. Annual contributions depend on company size, ranging from € 800 to €120,000.

The new Cluster of Excellence for electronics of the Technische Universitaet Dresden comprises eleven research institutes in Saxony. Further members are the Technische Universitaet Chemnitz, two Max Planck Institutes, two Fraunhofer Institutes, two Leibniz institutes and the Helmholtz-Research Center Dresden-Rossendorf. About 250 scientists are working in nine different research paths to search for completely new technologies for electronic information processing. The research areas span from the traditional silicon-based microchips to new materials like carbon-nanotubes, D-N-A –Origami as well as chemical processors and organic electronics. Furthermore, computer data processing and the improvement of energy efficiency of IT-operations are being investigated.

The Center for Advancing Electronics Dresden (cfaed) of the Technische Universitaet Dresden is at the exhibition of semiconductor industry, “SEMICON Europa”, from 8 to 10 October 2013, at Messe Dresden, Hall 2, booth 2.299.

Press enquiries:

+ 49 351 463 42848

birgit.holthaus@tu-dresden.de

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Oktober 2013

cfaed bietet neues Industry-Liaison-Program an

Exzellenzcluster präsentiert sich auf der SEMICON Europa (8. -10.10.), Messe Dresden, Halle 2, Stand 2.299

Das Center for Advancing Electronics Dresden (cfaed) bietet interessierten Technologie-Unternehmen ein neues „Industry-Liaison-Program“ an. Gegen eine Jahresgebühr ab 800 Euro erhalten die Firmen unter anderem Zugang zu den neuesten Forschungsergebnissen des TU-Exzellenzclusters. Des Weiteren werden Kontakte sowohl zu Spitzenforschern wie auch zu Nachwuchskräften vermittelt.

Zum neuen Exzellenzcluster für Elektronik der TU gehören elf Forschungsinstitute, darunter die beiden Technischen Universitäten Dresden und Chemnitz sowie zwei Max-Planck-Institute, zwei Fraunhofer-Institute, zwei Leibniz-Institute und das Helmholtz-Forschungszentrum Dresden-Rossendorf. Auf neun verschiedenen Pfaden forschen rund 250 Wissenschaftler nach neuartigen Technologien für die elektronische Informationsverarbeitung. Dazu gehören neben den traditionellen siliziumbasierten Mikrochips auch neue Materialien wie Kohlenstoff-Nanoröhren und D N A – Origami sowie chemische Prozessoren und organische Elektronik. Außerdem sollen die IT-Prozessabläufe optimiert und der Energieaufwand gesenkt werden.

Das Center for Advancing Electronics Dresden (cfaed) der Technischen Universität Dresden ist auf der Fachmesse für die Halbleiterindustrie, SEMICON Europa, vom 8. bis 10. Oktober in der Messe Dresden, Halle 2, Stand 2.299 präsent.

birgit.holthaus@tu-dresden.de