Project supported by cfaed receives innovation award of OUTPUT DD

Press Release 16

A project supported by the Center for Advancing Electronics Dresden (cfaed) received the innovation award of the annual exhibition OUTPUT Dresden. On 3 July, more than 50 projects presented their research results at the exhibition of the faculty of Computer Sciences at TU Dresden.

dresden|exists, the support service for start-ups originating in universities and research institutes, awarded two projects. As the most innovative project, the jury chose ‘Ultra-high Speed wireless Data Transmission’ – a research project of the Collaborative Research Center912 ‘Highly-Adaptive Energy-Efficient Computing’ (HAEC), which is also one of cfaed’s research paths. The award for creativity received the student Thomas Meerpohl for ‘Cubrick’, a rubic cube which controls digital synthesizes.

The awards were endowed with € 250 each by the High Tech Gründerfonds and the Technologiegründerfonds Sachsen.

Further enquiries:

Birgit Holthaus

cfaed press officer

birgit.holthaus@tu-dresden.de

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deutsche Version

Pressemitteilung Nr. 16

1. Juli 2014

cfaed-Forscher gewinnen Innovationspreis der Informatik-Messe Output DD

Wissenschaftler des Center for Advancing Electronics Dresden (cfaed) gewannen einen Innnovationspreis bei der Informatik-Messe Output Dresden. Mehr als 50 Projekte hatten sich am 3. Juli 2014 zur Projektschau der Fakultät Informatik der TU Dresden präsentiert. dresden|exists, der Begleiter für Ausgründungen an den Dresdner Hochschulen und Forschungseinrichtungen, zeichnete zwei Projekte mit Preisen aus. Als innovativstes Projekt wählte die Jury "Ultra-high Speed wireless Data Transmission" – ein Forschungsvorhaben des Sonderforschungsbereiches „Highly-Adaptive Energy-Efficient Computing“ (HAEC), der dem cfaed angegliedert ist. Der Kreativitätspreis ging an den Medieninformatik-Studenten Thomas Meerpohl für "Cubrick", einem Rubik-Würfel zur Steuerung eines digitalen Synthesizers.

Unterstützung bei der Auswahl der Gewinner erhielt dresden|exists von Michael Wieser (HighTech Gründerfonds), Wolfram Groß (IKT Innovativ) und Niklas Veltkamp (Bitkom) sowie den Gründern von Devboost und intolight. Die Preisgelder in Höhe von jeweils 250 Euro stellten der High-Tech Gründerfonds und der Technologiegründerfonds Sachsen zur Verfügung.

Weitere Informationen:

Birgit Holthaus